Siedzisko z palet


Dziś szybki instruktaż jak krok po kroku wykonałam siedzisko i stolik z ekopalet na swój balkon.
Z palet drewnianych możemy dziś zrobić niemal wszystko - od stolików do krzeseł, siedzisk czy sofy.Wszystko zależy od waszej wyobraźni i kreatywności.. Już dłuższy czas chodził za mną pomysł udekorowania czymś mojego balkonu, a kiedy trafiła się okazja darmowych palet nie zastanawiałam się zbyt długo.
Rzeczy, których potrzebujesz:
2 drewniane palety
szlifierka
papier ścierny 80 lub 100
4 lub 8 kółek meblowych
gruba gąbka na materac
materiał do obszycia
gruntujący impregnat
biała farba np. Jedynka
pędzle
dekoracje


KROK 1
Najpierw wygładź drewno szlifierką ( tutaj z pomocą przyszedł mój niezastąpiony dziadek)   oraz papierem ściernym zaczynając od większej ziarnistości a kończąc na mniejszej w celu pozbycia się drzazg i wyrównaniu powierzchni drewna. Następnie czyścimy paletę z pyłu, przecierając ją wilgotną ściereczką.

KROK 2
Tak przygotowaną powierzchnię pokrywamy jedną warstwą gruntującego podkładu, który zapewni ochronę przed czynnikami zewnętrznymi oraz zapobiegnie nadmiernemu wsiąkaniu farby w palety. Pozostawiamy do wyschnięcia przez ok. 10 h


KROK 3
Przystępujemy do malowania palet śnieżnobiałą farbą. Polecam wersje mat.Ja pomalowałam palety dwiema warstwami, z tym że po pierwszej warstwie odczekujemy przynajmniej 1 dzień, aby dobrze wyschła.


KROK 4
Drugą warstwę pozostawić do całkowitego wyschnięcia przynajmniej przez dobę. Do tak przygotowanej palety przykręcamy 4 kółka w każdym rogu. Ja swoje kupiłam w Castoramie jak i większość produktów, które tu stosowałam.



Dodatkowo do palety, która posłuży mi jako stolik/kwietnik przybiłam od spodu  takie oto płyty- pozostałość po szafie (czasem warto coś zachować a nóż kiedyś się przyda ;) )


KROK 5
Pora na dekorowanie siedzisk.Na allegro możecie kupić gąbkę tapicerską ciętą na  wymiar. Obszywamy ją materiałem (najlepiej, aby było zapięcie na ekspres- będziecie mieć możliwość prania materiału w pralce). Kupujemy donice, kwiaty, lampiony ,świeczki, mnóstwo poduch i pled i gotowe. Idealne miejsce do odpoczynku na świeżym powietrzu. Enjoy!
Oto efekt końcowy.








0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

FOLLOWERS

FACEBOOK

TRANSLATE

Blog Archive

STATISTICS